Zákazník… až na posledním místě.

Potřebujeme především jeho peníze a je nám fuk, že mu nacpeme něco, co nepotřebuje. Mám bohužel hned tři zkušenosti z nedávné doby, které jsou přesně opačné než jak se píše třeba tady.

První hráč: T-Mobile. Při změně zaměstnání jsem se také konečně rozhoupal změnit telefon, starou Nokii za něco moderně placatého, v mém případě za Xiaomi Redmi 4A (v Alfacompu – prodali mi skutečně jen to, co jsem chtěl). Vzhledem k ceně a podle ohlasů v recenzích vypadal dobře. Akorát jsem potřeboval „přecvaknout“ SIM kartu ze starého telefonu na microSD. Přímo ze staré karty to nešlo a navíc stále byl ten starý telefon ještě služební, tak jsem Xiaomi používal jen jako GPS na výletech 😀 A dlužno říci, že za tu cenu (pod 3000 v akci) by mě uspokojil už pouze v této roli… Ale po úspěšném pohovoru a změně místa jsem se vydal k prodejci (Brno, náměstí Svobody) aby mi tedy SIM kartu vyměnil. Po téměř hodinovém čekání jsem se málem zabil na barové stoličce, abych si poté vyslechl že nutně potřebuji internetový tarif. Což jsem odmítl s tím, že ne, že potřebuji vyměnit SIM kartu a dát ji do nového smartphonu. Což nakonec prodavač neochotně pochopil a mnou požadovanou činnost provedl. Dokonce se uvolil i k exportu kontaktů ze staré karty na novou, což se ovšem v novém smartphonu neprojevilo i když prodavač tvrdil, že je všechno v pořádku. Sice měl tak nějak pravdu, ale spíš bych čekal radu, jak v Androidu naimportovat stará data… Nakonec jsem si podle hesla „nejméně vysilující je spolehnout se na vlastní síly“ poradil sám, díky internetovým diskuzím (import je nelogicky v nastavení telefonu a nikoli v aplikaci SIM karta nebo v kontaktech). No tak sláva…

Jako dlouholetá oběť (nebo zákazník?) firmy UPC používám kabelový internet této společnosti. Kdysi jsem kvůli arogantnímu vystupování jejich zaměstnanců od UPC odešel k firmě Karneval…. která však, za potlesku Antimonopolního úřadu, byla po pár letech koupena opět firmou UPC. Tak jsem zase tam, kde jsem být nechtěl. Co se dá dělat.

Stroje jsou jen stroje a občas se pokazí, což jako technik samozřejmě vím. Obzvláště když se tak stane dlouho po záruce, není komu co vytknout. Zaznamenal jsem výpadky spojení, tak jsem doufal že jde o nějakou dočasnou poruchu a počkal jsem do pondělí (výpadky začaly v pátek). Mám koupený kabelový modem a za ním router a za ním pár počítačů (PC, notebook, maminka…). Tak jsem zavolal na poruchy. Ještě v průběhu čekání, než na mě přijde řada (když chcete odradit otravující zákazníky od kontaktu s Vámi, rozhodně si pořiďte call centrum s „motorovým“ odpovídačem) mě napadlo zapojit PC přímo do modemu bez routeru a vypadalo to, že problém je objeven. S tradičně arogantně působícím chlapem jsem situaci konzultoval, signál že mají v pořádku. Dozvěděl jsem se, že si mám koupit nový modem (proč, když modem se jeví v pořádku, ale chyba je zřejmě v routeru, to jsem nepochopil)… No dobrá. Šel jsem tedy koupit nový router. Internet jel hodinu… sláva, vypadá to OK… a buch 🙁 Konec… Tak co teď? Modemem to není, routerem taky ne a UPC poruchu nemá. Tak jsem laboroval až jsem zjistil že napájecí zdroj modemu dává místo 15V jen asi 6 a taky se neúměrně zahříval. Zvláštní… Tak jsem někde doma pohledal zdroj na 12V (15 jsem nikde neměl, ale říkal jsem si, že by to mohlo fungovat i tak). A ejhle! Jelo to den, dva… Nový zdroj za dvě stovky (GES – prodali mi skutečně jen to, co jsem chtěl) to vyřešil. Ale dodnes mi nejde do hlavy, proč vadný zdroj k modemu způsobil nefunkčnost routeru (takže mám teď jeden router navíc). A jak jsem se dozvěděl od kolegů, zdroje k modemům od UPC „odcházejí“ obvykle dříve, takže jsem po těch šesti letech měl vlastně kliku.

Paradoxně to nakonec vypadá, že by mi koupě nového modemu problém taky vyřešila, ovšem v tom případě bych vyhodil dobrý modem pouze s vadným síťovým adaptérem..

A ta třetí zkušenost – alespoň se týkala přímo kupovaného zboží – router v Alze: „Tak přidáme tam tu prodlouženou záruku na pět let za nějakých 120Kč?“ Nevím.. starý router vydržel 6 let (a stále drží i když je ve skříni), tak se mi ta nabídka jevila spíš jen jako: „Nechcete si ten router koupit o něco dráž?“…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *